CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 23, 2010

Kena kejar dengan Ah Long

Pagi2 lagi si Ifah dah call ofis aku. Angkat fon takde wish morning, bg salam apa terus2 dia cakap

kau tau? ada benda ni!

Misteri sungguh pagi2 dah kecoh. Upanya dia pt email dari PTPTN, katanya interest yg 3% kepada 1% tu dia tak layak sebab sudah disenarai hitamkan (black list). Dua hari lepas aku bru buat bayaran (untuk pertama kalinya) so sesaja la nak check penyata kira-kira aku. Bila aku print kos tertunggak rm19,895.00. Aik? Baru setahun je aku grad, dh naik ceceh rm1000.00 ke interest? Bila tgk betol2 penyata tu ada pulak kos pentadbiran yang aku kena tanggung. Sebulan kos pentadbiran ialah rm48.75. Sikit je kann? Kalau dah 12 bulan? rm585.00. Bru setahun dah rm585.00, bertahun,tahun,tahun dan tahun? Betul ke ni? Nape aku kena bayar kos pentadbiran lak? Takkan sebab dia hantar surat amaran pertama dgn kedua je dh sampai rm585 kot. Takkan sebab aku call operator yang takde la byk mana tu dah kena cas rm585 kot. Mahalnya! Abis tu aku bayar apa tiap2 bulan? Bayar kos pentadbiran semata2 je ke? Bila nak abis bayar hutangnya?? Ni termasuk interest yg 3% tu skali ke? Nak tanya sape ni? Huhuhuhu..

Tolongggg, gua pinjam sikit saja ma.. Tapi kenapa gua kena bayar bunga manyak sgt.. Ini macam sampai gua mati pun ini hutang tak boleh habis ma.. Yela, dah aku bayar sebulan rm100. Dah, tu je yang mampu, gimana? Eh apek, lu jangan cari gua ha.. Gua bayar, tapi sikit2 ha.. Boleh laa.. Dari gua tak bayar langsung kan? Ocay lorrr.. Gua chow!

p/s : sedihnya kena kejar dgn pemiutang..huhuhuhu!

No comments: