CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 23, 2011

DIY : Bunga Crepe Paper

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua



I'm back!

Wink! Wink! Stress will shed away.. So just calm down ya..

Okay, dah lama takde entry bergambar kan.. Asyik entry tensi-tensi je, bosan kamu-kamu semua kan? kan? kan? Sejak seminggu ni aku sedikit tertekan dengan kehendak orang lain sampai aku dengan En Gaban jadi mangsa.. Yuhuuu.. Best, best. Tapi kawan-kawan semua.. Hidup mesti kuat okay.. Tamau cepat mengalah, tamau cepat down, tamau cepat fed up. Semangat kena kuat, prinsip kena teguh, pendirian kena ada. Tapi paling penting.. Jangan biar orang lain control kita. Yeahh!

Awal petang semalam aku sempat msg En Gaban, tanya dia apa nak buat eh bagi hilang stress ni.. Dia suruh aku layan youtube. Yeww, tak berkembangnya.. Hahaha.. Dipendekkan cerita aku buat lawatan ke kedai bunga area rumah aku lepas maghrib semalam. Dalam kepala fikir nak beli crepe paper je, nak buat bunga untuk pomander ball aku yang terbengkalai tu. Tapi biasa la.. Bila dah sampai, lagi-lagi orang perempuan (hiks!), haruslah terbeli benda-benda lain.. Perkara biasa kan? Yes, thank you :) Eh, shopping adalah terapi paling mujarab untuk stress okay! Me love it damn much :)

Jom, layan diy crepe paper versi Cik Saila.. Wink! Wink! Benda wajib sila beli crepe paper dengan harga rm0.60sen sahaja. Tapi masa nak beli tu SA kedai bunga tak tahu apakah bendanya crepe paper yang aku sebut. So terpaksa la aku guna bahasa pasar, kertas warna-warna untuk buat bunga. Bapak panjang aku kena sebut.. Firstly aku nak follow tutorial yang aku google, tapi tak jadi langsung. That time aku rasa macam 'gila takde seni langsung aku ni'. Separuh dari crepe paper tu terbazir macam tu je. Jom, jom..
























Gunting cp panjang-panjang macam ni






Lipat-lipat-lipat






Gunting bahagian bawah dan atas bentuk melengkung sikit






Ta daaaa~~






Temukan bucu atas dan bawah (lipat)







kedut-kedutkan cp sampai jadi bentuk bunga






Siap :)






Pasangkan dawai (ni untuk cucuk dekat pomander ball nanti)


okay, dah siap! tapi lupa nak bawa pomander ball. so tak boleh nak cucuk lagi.
tunggu next entry eh



thanks korang!




Love,
Tata!

2 comments:

Rashid said...

ermm kreatifnya .. comel ..

Nursaila Norman said...

tenkiu :)
baru nak belajar :))