CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 23, 2012

Idea : Jars

Hai!


Assalamualaikum.


Satu lagi idea melibatkan DIY project aku belum terlaksana. Fuh! Macam projek besar sangat je.

Jars mission. Wink! Wink!

Cut it short,
Aku ada terniat nak buat hiasan comel lote dekat meja beradap since pakej katering yang aku ambil adalah pakej paling murah. Haruslah tak grand. Sendiri lah kena usaha bagi nampak grand. Ops! Bukan grand. Kemas, cantik di mata sendiri. So aku pun dapat lah idea untuk buat hiasan comel menggunakan jar. Balang kaca. Tapi orang lebih kenal dengan nama jar. Kan?

Jar yang aku nak guna ialah balang kaca mayonis. Kenal kan? Kitorang memang selalu beli mayonis, so banyak la balang-balang kaca comel-comel tu Ibu guna untuk isi bunga cengkeh, bunga lawang, biji sawi, buah pelaga blablablabla (lain-lain aku tak tahu). Comel je dalam almari tu. Nak masak pun suka je. Heeeee..

Jom cuci mata dulu. Jar aku belum mula pun lagi. Ntah bila ntah nak mula. Insyaallah, secepat mungkin.





















Rasa-rasa nak beli fresh flowers lah untuk jars nanti. Rasa-rasa je. Tapi okay jugak, masukkan air, letak je bunga. Tak payah nak diy bagai. Dah letih dah ni. Dah malas dah. Dah taktau nak buat apa. Actually banyak lagi hal-hal remeh yang belum siap. Haihhh.

Benda wajib aku kena siapkan dalam tempoh seminggu (target) :
1. Bantal tidur untuk bilik pengantin. Weehuuu!
2. Hiasan bilik pengantin
3. Bunga manggar
4. Hiasan gubahan hantaran En Gaban (still takde idea)
5. Jars (hiasan meja beradap + hiasan tambahan kat mana-mana aku nak letak :termasuk bilik pengantin lalalala:)
6. Ntah takde idea. Nanti lah fikir. Lapar. Nak fikir makanan apa best dimakan.


Boleh tak ending entry aku macam ni? Takde mood la pagi ni. Sebab?
1. Mengantuk, malam tadi lawan bowling dengan staff pejabat. Aku terer wehhh! Hahaha. Riak.
2. Tuan rumah sewa 'rumah kita' gedik!
3. Lapar



Chow!







thanks korang!






Love,
Nursaila Norman!

12 comments:

Amalina Ali said...

suka dengan idea jar tu. ok je klu letak bunga betul. dlm nya letak air. dah. simple je. :)

cik mah said...

btol2...cara yg sennang n mudah tu...beli bunga letak air..cantik dah tu...

Cik Puan Tqah said...

simple je ltk cmtu saila..apsal tuan rumah gedik?

Anonymous said...

kreatif sungguh ye,,, moga dipermudahkan semua urusan ye

khadijah said...

bagus gak idea saila tu :) simple and nice.. letak dalam brideroom msti cantik gile

ayut said...

aik..tuan umah ye knape kak..nk kena bom ke gedik2x..hahaha..sempat ke ni..klu ayut sorry to say la..tepek bunga je la jwb yw ats meja..hihi :)

LiNda said...

buh fresh flower je saila, senang nk gubah..cantik ;)

anariffin said...

yup..ltak fresh flower..ltak air..p letak color lam air tu..ikut theme colour la..hehe

Unknown said...

rajin!.. suke2 dengan idea jars tu.. nanti update ye, nak tengok hasil.. tak sabor...

ayut said...

dh dpt idea lom ni kak saila...?hihi

Orked said...

ha..jar cmni beLi kt mne??nnti share ek =)

Zila Zainal said...

suka yg tali guni tuu