CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 29, 2013

DIY/Tutorial : Collar Hand Bouquet Versi Nursaila Norman

Assalamualaikum.


Ramai jugak yang bertanya 'macam mana nak buat collar hb?' huhuhuhu.. Susah sebenarnya nak explain lagi-lagi dalam email. Dalam chat. Hahahaha! Gigih jugak lah aku nak menyusun ayat. Aku taktau la mereka-mereka itu faham ke tidak. Wuwuuuuwuuu! Al-maklum lah u olls, sejak dah ada Suami ni.. Buat apa-apa asyik lupaaaaa je nak snap sebagai tuto.. Tau nak cepat siap je sebab? banyak lagi program lain nak kena buat. (selalunya program Suami la, cis! program Isteri asyik delayyyy je). Dah banyak kali buat hb kan? Tapi tak pernah la nak snap cara-cara buat collar dia. Bila dah siap baru 'alaaaaaa..nape x snap masa tengah buat collar tadi,haihhhh!'.

Itu lah al-kisahnya.

Tapi, akhirnya aku teringat jugak nak snap pic untuk tuto.. Itu pun dah pasang dah collar dekat hb, nasib baik belum jahit lagi.. Sempat la keluarkan semula pastu snap. Macam ni pun boleh kau.









Serius aku lupa nak buat dari asal, dah siap jahit baru teringat. Tu yang takde tuto dari awal. Tau-tau dah siap jadi cenggini. Tapi don't worry, cara buat dia sama je dengan tuto/diy bunga cotton untuk hantaran aku haritu. Boleh refer situ untuk steps ya. Nanti confirm akan jadi macam dalam pic.

Cuma! Saiz berbeza sebab tuto bunga cotton tu kecik, dah kata bunga. Yang ini besarrr sebab nak dijadikan collar kan. Sila ikut ukuran seperti yang diingini okay.





Dah siap jahit jadi collar, masukkan je dari bahagian bawah dawai. Tolak sampai ke bawah hujung (mencecah bahagian bawah pearls pulak). Korang faham kan apa aku tulis ni? Faham lah kott.. Huhuhu!

Lepastu siap!

Ya, dah siap collar hb korang.

Tapi aku tau collar hb aku tak secantik collar hb orang lain. Aku pun wonder macam mana la diorang buat. Tapi tak jumpa langsung tuto. Sedih. Huhuhu. So ini lah collar hb versi Nursaila Norman.





Love,
Nursaila Norman!

6 comments:

safurara said...

u kreatif! cantik lah. =)

Unknown said...

salam...
thanks for sharing...inshaAllah boleh faham :)

Han Hanni said...

Boleh phm...tp xmudah nk buat kn..
Hihik

Orked said...

bagos nye Saila..siap ad tuto lg. tp kalaw Sya buat belom tentu jadik nih. hoho

Amalina Ali said...

walaupun ada tuto masih tak dpt nak buat secantik dan sekemas saila buat ni. :(

Unknown said...

waa cantik la. berapa yer saila ambil handbouquet?