CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 13, 2015

Langkah Awal Sebelum Buat Quilt

Assalamualaikum.


Kalau ada yang masih ingat aku pernah teringin nak ber'baby quilt'. Kalau tak ingat meh aku ingatkan, mengidam nak baby quilt. HEHE!

Tapi aku tak berkesempatan nak buat. Bila Allah bagi aku baaaaanyak masa, aku gigih kan jugak buat baby quilt. Tapi aku tak terus buat quilt. Untuk percubaan aku try buat mainan untuk Melissa dulu. Konsep dia sama je, cuma aku start dengan 6 keping petak segi tepat sahaja.






















Benda ni ada je jual. Selalu ada tulisan ABC kat setiap permukaan. Tapi aku saje nak try skill. Hehehehe. Suami nak belikan Melissa mainan ni, tapi aku cakap aku dalam proses nak siapkan mainan macam ni. So cancel beli. Bila dah siap Melissa tak berminat pun nak main. Huwaaaa!


Ibu paksa saya main jugak!

Bila dah berjaya jahit mainan petak tu, kiranya aku dah berjaya lah potong kain dan cantum kain. Tapi mainan petak Lissa tu aku jahit guna tangan je. 


Bila ada keyakinan sikit terus cuba buat quilt. Tapi buat kecil dulu. Konon nak letak kat stroller Lissa. Tengok lah kalau menjadi. Step potong dan cantum dah settle. Part attach kan kepingan fiber dengan bahagian belakang quilt je belum. 

Complete baby quilt? Soon! Tasabar!!





Love,
Nursaila Norman!


9 comments:

Suria said...

hebatnya skil tuh!
jelessss

suria langsung x reti menjahit wlupun ayah seorang penjahit suatu ketika dlu..hehe

pandai menjahit dpt jimat btk cost lah..good :)

LiNda said...

kreatifnye saila..sronok kalo pndai wat bende2 cmni. Linda xreti bab2 seni ni, beli je la..huhu..adra pun suke main bende yg petak tu,da bosan main tu dia sepak je guna kaki =_='

MOMMYLIN said...

rajin buat semua ni ye.

Rina Hamid said...

besnye pandai saila buat. tlg buatkan satu utk helena. hahah

Fahimah Mahayuddin said...

Rajinnya saila! comel je tengok. mak imahpun suka buat quilt ni. kalau dkat rumah dia buat cadar & selimut.

nur anis said...

rajinyaaa akak...

cik mah said...

Go go go..rajinnyer...maynmbe yg mainan tu best klau ada bunyi2 kot...so bby jadi teruja..

Sha said...

Go Saila..Sy xsabar nak tengok..

Zai Zamree said...

kreatif & rajin...syabas